13 November

|
God morgon!

Åh äntligen helg!
Nu börjar eländet på jobbet igen, stressen innan jul. 
Det innebär att massa folk beställer som dårar så vi på fabriken får jobba över en massa för att hinna med, inte blir det bättre av att dom inleder en höglucks-kampanj mitt i all ruschen vilket gör det nästan omöjligt att hinna med dom "minst" 25 köken vi ska hinna på en dag.

I veckan fick jag tag i ett firewire kork till min dator. Äntligen kan kan jag koppla in min videokamera som jag helt glömt bort, försökte lägga över lite gamla filmer från några band, men eftersom dom flesta är filmade med en äldre kamera så fungerade inte ljudet... Varför ska det vara så för??!! Det är ju samma jävla band!
Ja så nu kanske jag kommer ihåg kameran ifall det finns nåt att filma, hade lovat en på jobbet att jag ska vara med och filma en skoterfilm i vinter, så det blir kanske lite redigering framöver.

La ut "Unholy Grail" för någon dag sen på FB bara för att.
Många på jobbet tyckte den var rolig och hade sett den flera gånger. :)
Fast jag tror dom flesta av dom inte fattade så mycket. HAHAHAHA



Förresten, är det någon som vet någon som kan föra över gamla VHS filmer till DVD eller dator?

2 kommentarer:

Jennie sa...

Kan man inte koppla en kabel (av speciell sort gissar jag) mellan VHS:en och datorn? Som när man spelar in från tv:n med datorn menar jag. Jag vet inte hur det funkar men det borde ju gå att fixa själv. Men man kanske behöver en extra manick för det? Brukar ligga ute annonser vet jag ibland där folk erbjuder sig att göra såna grejer. Men vad det kostar vet jag icke. Googla! ;)

Haha Unholy Grail är så stygg ;)

Velorond sa...

Ja jag kollade runt lite och såg att det går att använda en kabel som man kopplar in genom USB:n, men jag har inte hittat nånstans den går att köpa.

Skicka en kommentar