En helt vanlig arbetsdag... näman!

|
Idag blev det en lite annorlunda dag på jobbet, när jag kom dit i morse fanns det knappt några kök som var limmade och klara för pressning. (mitt jobb)
Pressade klart det som fanns, sen fick Christoffer och jag stå och blåsa rent kök innan dom skulle limmas, troligtvis har det inte gått så bra för dom som hade kvällsskiftet igår.

Åkte bort till doktorn vid 11 men in kom jag då inte, nä det hade blivit nåt missförstånd med tiden så jag fick vänta på att få komma in och boka en ny tid så fort som möjligt.
Jag fick komma in och boka tid strax före klockan 12, då fick jag ta en akuttid vid 13.
Åkte hem en sväng och kikade till Bullen lite och fikade innan jag sedan drog mig bort mot HC igen, gick till receptionen och skulle anmäla mig: "nä det är ingen som ska vara här klockan 13" MEN!!
Allt löste sig dock efter att hon fått mitt personnummer, då gick det att hitta min tid.
Satt ungefär en halvtimme och pratade med doktorn och fick lite papper och medecin som jag ska ta 3 gånger om dagen.

När jag kom tillbaka på jobbet fick jag se mitt paket ligga där... hur kan det ha hamnat där??!?!?
antagligen visste den på posten att jag jobbade där.

Var upp till Ruvallen en sväng och hälsade på mamma som körde bort torv och jord som legat på taket, nu är det plåttak och nu ska det inte regna in nåt mer.



Efter lite huvudkliande och sladdtrasslande har jag fått alla trumtillbehör på plats! nu är det bara stolen som fattas.
Självklart hade jag inga högtalare som hade rätt sorts uttag för trummorna, men jag visste att jag hade haft en 6,3mm adapter i min gamla DVD spelare som jag hade för flera år sen, trodde inte att den skulle finnas kvar men jag gick ut i förrådet för att kolla iallafall.
Där!! första lådan jag tittade i låg den, helt fantastiskt! sån tur har man bara inte! Tjohoo!!

2 kommentarer:

Jennie sa...

Åh det vart ju jättebra på lillstugan :)

Velorond sa...

Ja det blev det, men den ser ju ännu mindre ut nu tycker jag.

Skicka en kommentar