Ännu en tur.

|
Gårdagen blev det ganska mycket gjort trots att jag gått lite mer än en mil under dagen. Lyckades diska en veckas disk och dammsuga lägenheten, ja jag hann till och med tvätta under kvällen. Åh vad jobbigt det var, sista timmen innan jag fick gå och hämta tvätten... Jag fick ju nästan tvinga upp ögonlocken med silvertejp när klockan började närma sig 23:30!
Ända sen jag började jobba så har klivit upp tidigt även om jag vill det eller inte, det spelar liksom ingen roll om det är helg.

Åkte bort till mor och far och frågade om vi skulle åka ut till det där stället pappa pratat om att vi skulle gå till, men just då var det lite osäkert med vädret så vi avvaktade lite, så mamma och jag åkte på kyrkogården med blommor.
När jag åkte hemåt kom jag på idén att åka och titta på dom stora stenarna ovanför skoterleden som jag var till när jag var liten, men just när jag kommit några hundra meter upp i skogen ringde pappa och ville vi skulle åka iallafall.

  



Vi stannade efter vägen mot Mittådalen och gick västerut mot Stortjärnen, massor med ren var det överallt...
Där satte vi oss och drack kaffe och åt grillad kyckling. :)
På vägen hem stannade vi till i våran Ruvallen och lämnade kvar lite kyckling till fåglarna.

Hemma i Ljusnedal igen kände jag att 4,6 kilometer inte var tillräckligt så då tog jag och sprang en runda runt Tevsjön, så nu sitter jag här... nyduschad och undrar vad jag ska orka göra resten av kvällen.

3 kommentarer:

jennie sa...

Åhhh vilka jättefina bilder! Var det Stortjärnen ni var till? Från flatruvägen eller vart ligger det mer exakt? Jag vill ju också :(

Velorond sa...

åh tack! :)

Nej det är inte ända borta vid Flatruet, utan innan man kommer till mittådalen. http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=
117353621758647938345.000490a0a68e27b102ede

jennie sa...

Aha okej, hm... undrar om jag varit dit nån gång. Såg fint ut :)

Skicka en kommentar