Olikt

|
Idag när jag vaknade så var hela marken och träden täckta i frost, himlen helt blå. Tänkte att det kunde bli en perfekt dag att ut och gå någon ny "guldtur", men redan när jag kom ut kände jag att det inte var så lockande.
Åkte bort till Ljusnedal en sväng och tänkte leta upp några stora stenar som jag och pappa var till när jag var liten.
Jag hittade dom inte den här gången heller... Det är tredje gången jag försökt hittat dit men dom senaste två gångerna har jag letat på helt fel ställe för pappa kom inte riktigt ihåg heller. Gick en bit ut i skogen längs en skoterled och höll på frysa huvet och händerna av mig, men inga stenar, så jag åkte hem och fixade ett antivirus program till mammas dator.





Emil kom förbi en sväng på kaffe och kakor, vi hann med ganska många Worms matcher innan vi gav upp.

Åhhh!! varför ska jag alltid få sån ångest inför måndagarna??
Det är ju inget speciellt jag oroar mig för precis... eller jo det är det.
Måndagar är annars för mig min favorit dag under en arbetsvecka (Fredag också då förståss.) för den går alltid så fort och jag är utvilad efter helgen.

3 kommentarer:

jennie sa...

Vad är det för stora stenar? Jag borde ju också varit dit kan man tycka..

Velorond sa...

Jo men du kanske var med dit nån gång. Dom ska vara någonstans ovanför skoterspåret mot Völlan på vägen upp där vi går till Lillvallen.

jennie sa...

Jaha, hm... är inte så säker på att jag vet vart du menar.. :/

Skicka en kommentar